کد مطلب:280165 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:242

اصالت مهدویت از جهت اتفاق مسلمانان و اجماع شیعه و اهل سنت
اهل سنت و شیعه در طی اعصار و مرور قرنها همه بر این اتفاق داشته و دارند كه در آخرالزمان یك نفر از اولاد رسول صلی الله علیه و آله و فرزندان علی و فاطمه علیهاالسلام كه صفات و علاماتش در احادیث مذكور است در هنگامی كه دنیا پر از ظلم و جور شده باشد ظهور نماید و جهان را پر از عدل و داد كند همه او را هم نام و هم كنیه پیغمبر صلی الله علیه و آله و ملقب به مهدی معرفی نموده اند، و همه اتفاق دارند بر اینكه تا او ظهور نكند سیر این عالم و این جامعه بشری به پایان نخواهد رسید وتا این دادگستر بزرگ و رهبر حكومت عدل جهانی قیام نكرده است بشر باید منتظر ظهور او باشد و بداند كه جهان محكوم ظلم ستمگران و فساد اهریمنان نیست و سرانجام همه تباهی ها و نگرانیها به راحتی و امنیت و آسایش مبدل می شود و مستكبرین و مفسدین ریشه كن می گردند

همه چشم به راهند

و همه منتظرند

چنانكه از مصادر معتبر تاریخ و حدیث استفاده می شود



[ صفحه 62]



در تمام اعصار این یك عقیده عمومی امت اسلام بوده است و همه بر آن اتفاق داشته اند و لذا مدعیان دروغین مهدویت را به اینكه واجد صفات و نشانیهای مهدی موعود نیستند رد می كردند و هرگز در مقام رد آنها صحت اصل و اساس این عقیده را منكر نمی شدند.

و خلاصه اتفاق مسلمین بر اصل ظهور مهدی علیه السلام و برخی از خصوصیات و خصائص آن حضرت همیشه مورد قبول بوده و علماء بزرگ اهل سنت هم آن را مورد تصریح و تاكید قرار داده اند [1]

و به قول دانشمند بزرگ و معاصر اهل سنت شیخ علی ناصف در كتاب غایه المامول همه (سلفا و خلفا) بر این عقیده بوده و هستند.



[ صفحه 65]




[1] به كتاب نويد امن و امان و منتخب الاثر تاليف نگارنده مراجعه شود.